.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرعت کم و قیمت گران اینترنت در کشور

براساس آمار اعلام شده، سرعت اینترنت در کشور برای کاربران حقوقی (شرکت‌ها و سازمان‌ها) 512 کیلوبیت در ثانیه و برای کاربران خانگی 128 کیلوبیت در ثانیه است که صد البته این ارقام هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد.


روزنامه ایران در گزارشی که از این روزنامه توقع نمی رود با بیان این مطلب افزود:از همین روست که ایران در میان کشورهای جهان، از نظر سرعت اینترنت بعد از افغانستان و عراق، در رده 186 ایستاده است.
براساس آمار سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه‌ای (OECD) در سال 2007، ایران در میان 31 عضو این سازمان پائین‌ترین متوسط پهنای باند ارائه شده توسط ISPها به مشترکین را داشته است (جدول 1) و جالب است بدانید که بالاترین متوسط قیمت نیز متعلق به ایران بوده است (جدول 2).
جامانده از اهداف برنامه
در برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی شده بود تا پایان سال 88 (سال پایان برنامه) تعداد پورت‌های پرسرعت فعال (ADSL) کشور به 5/1 میلیون پورت برسد در حالی که هم اکنون کمتر از 100 هزار پورت فعال ADSL در کشور وجود دارد.
آمار اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) نیز حاکی است ایران با ضریب نفوذ 34 درصد بعد از فلسطین اشغالی، امارات، قطر، لبنان و ترکیه در مقام ششم منطقه قرار دارد که در شاخص اینترنت پرسرعت، رتبه ایران در منطقه 15 است. طبق معیار ITU، اینترنت پرسرعت به پهنای باند بالای 512 کیلوبیت بر ثانیه اطلاق می‌شود.
مجلس تصمیم‌گیری کند
یک مقام مسئول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که می‌خواهد نامش ذکر نشود، می‌گوید: مشکل اصلی سرعت اینترنت در کشور، بیشتر از آنچه مربوط به ضعف زیرساخت‌ها باشد، ناشی از محدودیت‌های قانونی است که توسط برخی مراجع ایجاد شده است.

طی یک سال گذشته بحث‌های زیادی در مورد علت گران تمام شدن اینترنت برای کاربران مطرح شده، مسئولان دولتی می‌گویند ISPها هزینه‌های سرباری ایجاد کرده‌اند که به کاربر تحمیل می‌شود و ISPها نیز می‌گویند شرکت زیرساخت پهنای باند را به آنها گران می‌فروشد.
محمدباقر ظهوری‌فرد، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت چند روز قبل اعلام کرد که این شرکت قصد دارد قیمت پهنای باند را کاهش دهد تا هزینه برای کاربر نیز پائین بیاید.
او تأکید دارد: تنها 30 درصد هزینه‌های اینترنت کاربران، متعلق به شرکت‌های زیرساخت است و بیش از 50 درصد قیمت اینترنت مربوط به هزینه‌های سرباری است که ارائه‌کنندگان خدمات اینترنتی آن را ایجاد کرده‌اند و ارتباطی به شرکت زیرساخت ندارد.
این آتش را هر که به پا کرده باشد، دودش همچنان فقط به چشم میلیون‌ها کاربر اینترنت می‌رود و جالب این‌که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طی این مدت هیچ دخالت اثرگذاری برای احقاق حقوق کاربران انجام نداده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.177 seconds.